Buty do biegania – trenuj z najwyższą jakością

Ze sportem jest jak z większością rzeczy w naszym życiu bardzo ciężko jest się zmotywować żeby zacząć, jednak jak już zaczniemy zastanawiamy się jak mogliśmy bez tego żyć?

Moda na zdrowy styl życia wdarła się szturmem do tysięcy domów i wygląda na to, że rozgościła się na dobre. Coraz bardziej zwracamy uwagę na to co jemy, pijemy. Wzrasta ilość osób uprawiających sport, w zasadzie, jeżeli mieszkamy w okolicach parku, czy ścieżek rowerowych za każdym razem wyglądając przez okno możemy zobaczyć jakiegoś biegacza. Ten trend w społeczeństwie jest wspaniały będziemy zdrowsi, silniejsi. Kiedy już złapiemy bakcyla biegania ciężko obejść się bez treningu, jednak żeby nie zrobić sobie krzywdy musimy podejść poważnie do tematu. Przy bieganiu bardzo ważne jest obuwie – buty do biegania stanowią podstawę stroju biegowego.

buty do biegania dla zaawansowanowanych

Jak znaleźć idealne buty do biegania, które sprawdzą się w każdych warunkach?

Bez względu na to, czy biegamy hobbystycznie, czy wyczynowo, podstawą naszego bezpiecznego treningu stanowią idealne buty do biegania, dla każdego z nas mogą to być inne buty jednak powinno łączyć je kilka uniwersalnych cech:

  • jakość wykonania
  • waga
  • ścisłe zalecenia producenta.

Jakość przede wszystkim, buty biegowe takie, które mają za zadanie pomóc nam ustabilizować stawy i utrzymywać naszą stopę w odpowiedniej pozycji nie należą do najtańszych rzeczy, jednak taka inwestycja na pewno nam się opłaci. Porządnie wykonane buty do biegania powinny zapewnić naszym stopom komfort i być naprawdę lekkie. Powinny być wyposażone w dobrej klasy system amortyzacyjny. Plusem kupowania obuwia treningowego najlepszej jakości jest jego ponadprzeciętna trwałość. Dokonując zakupu, jakim są, buty do treningu musimy zapoznać się ze ścisłymi zaleceniami producenta zaznaczonymi przy wybranym przez nas modelu. Jest to bardzo istotne, ponieważ najczęściej wskazana jest tam powierzchnia, na jaką buty są przeznaczone. Chodzi o dostosowanie podeszwy do konkretnego rodzaju nawierzchni np. asfaltu.

Buty do biegania – rodzaje

Szukając idealnych butów do treningu musimy mieć świadomość, że czynnikami mającymi znaczenie są: sposób układania naszej stopy oraz typ nawierzchni, na jakiej biegamy. Biegaczy ze względu na sposób układania stopy podczas treningu możemy sklasyfikować jako:

  • pronator (biega na wewnętrznej krawędzi stopy)
  • supinator (podczas biegu opiera się na zewnętrznej krawędzi stopy)
  • neutralny (w czasie treningu stawią całą stopę).

Pomimo trzech kategorii biegaczy, buty dzielą się tylko na dwie osobno produkowane są buty dla pronatorów , oddzielnie dla supinatorów oraz biegaczy neutralnych. Osoby stawiające stopy na zewnętrznej krawędzi są niewielkim odsetkiem wśród ogółu (ok 3%) dlatego nie posiadają osobnej kategorii. Jeżeli chodzi o tym nawierzchni wyróżnić możemy twardą jak asfalt, miękką jak droga w parku oraz tartan.

Podejmując decyzję, jakie buty do treningu będą dla nas najlepsze musimy wziąć pod uwagę wiele czynników. Jednak wybór ten warto rozważyć na spokojnie, ponieważ buty te powinny nam towarzyszyć dużą ilość kilometrów. To dzięki idealnemu obuwiu będziemy odczuwać komfort i jogging stanie się dla nas prawdziwą przyjemnością.

Zaszufladkowano do kategorii sport

Fasolka mung, adzuki, a być może pinto?

Fasola kojarzy nam się przede wszystkim z warzywem ciężkostrawnym, jednak w rzeczywistości zawiera wiele niezwykle cennych dla zdrowia naszego organizmu substancji. Znajdziemy w niej przede wszystkim ogromne ilości białka, dlatego po fasolę powinny sięgać wszystkie osoby, które nie spożywają białka zwierzęcego. W zależności od gatunku, rośliny z rodziny bobowatych mogą być mniej lub bardziej kaloryczne, lekkostrawne i bogatsze w konkretne składniki odżywcze. Które z nich warto włączyć do swojej codziennej diety?

Fasolka mung – dlaczego warto?

Jedną z najzdrowszych odmian fasoli jest fasola nazywana niekiedy fasolą złotą, czyli pochodząca z Indii odmiana mung. Ten gatunek fasoli to nie tylko doskonałe źródło białka, ale również bogactwo witamin i minerałów, czyli witaminy B1, B2, B3, B5, B6 i B9, a także wapnia, żelaza, magnezu, manganu, cynku, fosforu i potasu. Fasolka mung wyróżnia się niskim indeksem glikemicznym, dzięki czemu jest produktem odpowiednim dla osób na diecie i diabetyków, gdyż nie podnosi poziomu cukru we krwi. Wysoka zawartość błonnika sprawia, że fasola reguluje wypróżnienia, pomaga oczyścić organizm i zmniejsza wchłanianie cholesterolu oraz trójglicerydów. Podobnie jak wiele roślin strączkowych, fasolka mung jest również doskonałym źródłem fitoestrogenów, które przyczyniają się do zmniejszenia dolegliwości związanych z menopauzą. Po tą odmianę fasoli powinny sięgać także osoby walczące z zatrzymywaniem wody w organizmie, gdyż wykazuje ona działanie moczopędne.

Fasolka mung, adzuki, pinto oraz ich właściwości

Dla kogo fasolka adzuki?

Fasolka adzuki to niskokaloryczny, delikatnie słodki odpowiednik znanej nam fasoli czerwonej. W niej znajdziemy przede wszystkim białko, węglowodany złożone oraz błonnik, a także ogromną ilość witamin z grupy B, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, selenu, cynku i potasu. Fasolka adzuki będzie idealnym składnikiem diety kobiet ciężarnych i starających się o dziecko. Jej właściwości docenią również wszyscy ci, którzy borykają się z problemami związanymi z pracą układu nerwowego i sercowo-naczyniowego. Podobnie jak fasolka mung, odmiana adzuki poprawia funkcjonowanie dróg moczowych i ułatwia usuwanie toksyn z organizmu. Dzięki zawartości żelaza pomaga także w walce z anemią. Korzyści ze spożywania małych ziarenek fasolki adzuki docenią także osoby z wysokim poziomem cholesterolu, kobiety w okresie menopauzy oraz wszyscy, którzy walczą z nadmiarem kilogramów.

Właściwości fasoli pinto

Fasolka pinto to jedna z najpiękniejszych odmian fasoli. Charakteryzuje się beżowym kolorem urozmaiconym bordowymi cętkami, dzięki którym po ugotowaniu staje się jednolicie różowa. Fasolka pinto, podobnie jak inne wymienione gatunki, bogata jest przede wszystkim w błonnik, który obniża poziom cholesterolu i zapobiega szybkiemu wzrostowi poziomu cukru we krwi. Stanowi zatem idealną bazę do dań dla osób z insulinoodpornością lub hipoglikemią. Poza tym stanowi doskonałe źródło witaminy B1 i B6 oraz kwasu foliowego, molibdenu, miedzi, fosforu, żelaza, magnezu, potasu i manganu, dzięki czemu skutecznie uzupełnia wiele braków, jakie mogą pojawić się w naszym organizmie.